Det finns en fagrare glans någon annanstans

Men den glans och det skimmer som jag får till skänks just här är just den jag sökt.

Våren kom måndagen den 4:e april, solen spräckte ett tungt molntäcke och värmde upp en frusen tillvaro. Nu går det fort till sommaren, det kan jag säga utav ren och skär erfarenhet. Dagarna blir längre, ljusa kvällar och löven spricker fram. Det är samma sak varje år och jag kan inte annat än känna lycka, fågelkvitter och andra klischéer fyller mig med lycka likt exploderande fyrverkerier. Endast små, små smulor av osäkerhet sätter tillfälliga stopp i maskineriet. Förhoppningsvis kan man med lätthet låta dessa passera, även om jag blir lika ångerfull varje gång. För varje steg bakåt ska jag ta två framåt, det lovar jag.

En vecka kvar i blekingeland och sedan 6 långa i Värnamo, men med siktet inställt på vackra vårhelger så ska jag nog reda upp det också. Våra vårhelger darling, detta är vår vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0