I solstrålarna under gardinen virvlar dammet

På plats i skolan, är duktig och gör vad jag ska.
Ringer efter folk som inte svarar,
ordnar och fixar, betalar
Flyttar pengar, klipper och klistrar
Försöker få pusselbitar att passa ihop
Alla ska bli nöjda, jag ska vara glad
Dagarna springer ifrån mig men det gör ingenting
Förrän den dan det är för sent
Men den dan är inte idag
Solen gör varje människa glad
Skrapar i hörnen som i ett nästan tomt smörpaket
Försöker hitta energi
Måste orka, ska fixa
Det här är ingenting
Det är lätt, det är nästan redan ordnat
Allting blir bra ska du se
Pengar är bara siffror på en skärm
Det löser sig alltid till slut
Det är bara till att ringa, ordna och fixa
Innan tiden hinner löpa ut
Ignorerar känslan av otillräcklighet
Gömmer den inuti i hemlighet
Jag är din, jag är förlorad
Inga problem kan bli för stora
Tänker positivt
Det blir bra, någon dag
Jag vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0