Regntunga skyar

Morgon slutar och dag tar vid, lite oklart när men typ nu. Tror jag.
Torsdag idag (redan) och jag ska så smånigom dra till praktiken, känns fint att det flyter på med den. Inte lätt att få maskinpraktik och jag får ju dessutom sitta själv och pilla runt pinnar, inte dumt det.
Så alltså torsdag idag och fredag imorgon och fredag just denna veckan betyder Hoffmaestrokonsert i Ronneby. Ska dit med baby och det känns ruskigt fint att se just Hoffmaestro med just henne. De har liksom satt sin prägel på oss, ett par av låtarna är liksom bara oss, utan tvekan. Kommer nog bli lite gåshudsvarning där.

"Every time I lay my hands on you girl
It's like I don't know how to speak"


En vecka av hemmavarande snart över alltså, två kvar. Jag är inte så jättetaggad på att återvända ska jag säga, dessutom känns det mycket jobbigt att min boendesituation är som den är och den ekonomiska ska vi inte prata om. Dock ska jag inte gnälla, man gör sina val, misstag och missförstånd. Saker och ting blir sällan som man planerat eller trott, vad gör väl det, livet går vidare och jag med det.

Positiva tankar ska härmed bli mitt ledord, det finns ingenting att tveka på. Jag ska göra allt jag kan för att följa dem, saker blir så mycket enklare då och vad är det egentligen för mening att frysa ihjäl när man bara kan välja att ha det varmt. Det blir fel ibland och det går upp och ner. Dagar och nätter är inte alltid lika lysande klara som de kan vara men det är de lysande vi ska minnas och inte tvärt om.

Nu ska jag plocka ihop mig själv och dundra iväg, det finns något så vackert som väntar på mig.

Oh how you laughed
At my complete lack of grace
But I could not recall
A more perfect fall
'Cause when I looked up
Into your eyes
It didn't hurt at all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0