Flashbacks

Alla gör det så här är min
Historia om hur allting gick till
1990 hamnade jag på vår jord
En vanlig svenssonunge satt vid ett vanligt köksbord
I en vanlig håla, levde ett vanligt liv
Lärde mig livet med mor och far bredvid
Skoltiden var väl som för alla
Bråkade en del, var sällan den som tjalla
Hängde med de coola kidsen
Började leka med livet
Men kände någonstans att jag drog förbi dem
En dag smällde bomben och jag minns den som igår
Tog ett jättekliv in i mina tonår
Började tidigt vobbla ni vet hur
Skolkade gled iväg och skyllde på otur
Drog mig undan från hemmet så fort jag fick chansen
Och var alltid fullast på balders

För det var så det var alla dar
Alla de som tagit mig från den som jag var
Till den jag är och fortfarande blir
Många är de dagar som skapat mitt liv

Och det bygger bara på dag för dag
Vissa är man ledsen, de flesta gör en glad
Man lämnar fler och fler bakom sig på stigen
Men alla stegen jag gått har tagit mig hit yes

Vi var ett fint litet gäng och vi höll varann om ryggen
I alla lägen ibland lite för mycket
Destruktivt tonårsliv,
röker och dricker och snackar skit
Men det var jävligt kul eller jävligt trist
Aldrig mitt emellan, anti-allt-aktivist
Galna drömmar, om framtiden
Gömde all ångest i gravendalscider
I den lilla håla där vi ville va coolast
Sprayade våra visdomsord i tunneln vid holjeskolan
Drack det vi kunde komma åt
Stal tequila ur någons köksskåp
Ingenting var enklare än allting just då
Även det som kändes så förbannat svårt
Det var sagan om och ännu en gång
Livet som vi levde det på högavång

För det var så det var alla dar
Alla de som tagit mig från den som jag var
Till den jag är och fortfarande blir
Många är de dagar som skapat mitt liv

Och det bygger bara på dag för dag
Vissa är man ledsen, de flesta gör en glad
Man lämnar fler och fler bakom sig på stigen
Men alla stegen jag gått har tagit mig hit yes

Men livet gick vidare precis som det skulle
Efter några år splittrades gruppen
På sätt och vis lite hit och dit
Vissa finns kvar andra har helt andra liv
Gymnasietid fanns inget riktigt driv
Satt mest på nån gräsplätt och rökte weed
Nej jag var ingen mvg-student
Men jag ångrar inget av allt som hänt
Många är de människor som kommit och gått
Många är de minnen man vårdar och av de gåvor man fått
Är den mest värdefulla varenda steg mot idag
Varenda steg hit som har gjort mig till jag
Imorgon och alla de dagar som fortfarande väntar
För livet det kan slut imorgon vad som helst kan hända
Vill inte tänka det finns saker man borde ha gjort
För varje år nu springer iväg så fort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0